Poznaj nas

Dowiedz się więcej

Sprawdź nasze produkty

Silniki indukcyjne

Sprawdź nasze produkty

Cewki indukcyjne

tu jesteś:   Strona główna » Aktualności i ciekawostki

Aktualności i ciekawostki

Aktualności Elettrocasteco

 

Strona poświęcona jest najnowszym informacjom dotyczącym Elettrocasteco oraz  ciekawostkom ze świata elektrotechniki. Znajduje się tu również słownik pojęć elektrotechnicznych.

Czy wiesz, że...?

Pierwszy na świecie prototyp silnika elektrycznego wykonany został w 1822r. przez Philip'a Barlow'a. Było to następstwo licznych badań i eksperymentów Duńczyka- Christiana Orested'a, który jako pierwszy zauważył i zbadał zjawisko ,,odchylania" igły magnetycznej umieszczonej blisko przewodu, przez który przepływa prąd

Transformator Tesli to transformator powietrzny wytwarzający wysokie napięcie rzędu milionów woltów. Jego niezwykłość nie polega na sposobie działania, lecz niesamowitych efektach wizualnych wykorzystywanych w  pokazach masowych. Ze względu na niebywale wysokie napięcie, osoby z wszelkimi wadami serca nie powinny wystawiać się na działanie transformatora.

Naukowcy uniwersytetu Stanforda pracują nad przełomowym projektem baterii na bazie aluminium. Ładowanie trwa kilka sekund a ich żywotność jest kilkanaście razy dłuższa niż ówczesnych baterii. Jedynym problemem jest woltaż, który wynosi połowę możliwości baterii litowo-jonowych, jednak konstruktorzy zapewniają, że i tę przeszkodę uda się pokonać i zastąpić wysłużone baterie litowe.

Nowy produkt Elettrocasteco jest już w fazie testów. Pracujemy właśnie nad projektem nowego silnika. Szczegóły już wkrótce...

ac vs dc motors


Silniki prądu zmiennego i stałego (AC i DC)

Zadanie obydwu jest dokładnie takie samo: konwertowanie energii elektrycznej na mechaniczną

 

 

 

AC - alternate current - prąd zmienny

  • Kontrolowanie prędkości poprzez zmianę częstotliwości zasilania
  • Wymagana niska moc potrzebna do startu silnika
  • Moment obrotowy możliwy do dostosowania

                                      

DC - direct current - prąd stały

  •  Prędkość silnika wprost proporcjonalna do napięcia zaaplikowanego do armatury.
  • Duży zakres kontroli prędkości
  • Szybkie: startowanie, hamowanie, zmiana kierunku obrotów
Zaloguj się | Załóż konto klienta | Projekt i realizacja TelviNet.pl